Thanks and toilet blues

 Geplaatst door Jos za, oktober 24, 2015 23:21:21

Deze week bedank ik opnieuw, net als vorige week, de ‘Unique’ dames en heer van het OLV ziekenhuis te Aalst, dienst radio therapie voor hun vriendelijkheid en hun medeleven, maakt het allemaal een stuk beter te verteren. Ook de vriendelijke diëtist, ik dacht Dieter? en Dr. Bral wil ik in deze zeker niet vergeten, zeer vriendelijke en behulpzame arts! Top.

Het is nu zaterdag omstreeks tweeëntwintig uur, ik heb reeds de ganse dag, net zoals gisteren last van diarree door de bestraling. Neem ook al sinds vanmorgen Imodium maar voorlopig zonder resultaat. Belangrijk is het om tijdens mijn therapiën te blijven bewegen, wat ik dan ook doe, van mijn zetel naar het toilet en visa versa. Ook de pijn ergens waar mijn endeldarm zich bevind gaat van knagende tot zeer hevige pijn op het toilet, ik neem hiervoor Dafalgan maar deze lijkt me te licht. Had wel verwacht dat het niet gemakkelijk ging zijn maar het wordt toch een aanslag op mijn lichaam.

Tegen Patricia, mijn mantelzorger en toeverlaat zei ik daarnet nog dat het veel erger kon! Zij repliceerde hierop dat het ook veel beter zou kunnen zijn. Beiden hebben we hier wel een punt. Maar miserie is er op overschot te vinden en dit in eender welk hospitaal ter wereld. Wanneer ik daar bij stilsta dan kan ik niet anders dan concluderen dat het voor mij nog redelijk meevalt. Alhoewel, ben net terug van mijn zoveelste wc bezoekje.

Als het zo verder gaat geraak ik niet meer in het OLV te Aalst zonder pamper. Ik ben terdege bezorgd dat ik de rit niet meer zal kunnen rijden. Maandag ga ik advies vragen.

 

Ik wil jullie eens wat gemiddelden voorschotelen,

Ik heb het nu over de voorbije zeventig dagen na mijn ingreep. Jawel, ik heb lijstjes bijgehouden en dit vooral uit medisch oogpunt, dus ik weet vrij goed hoeveel maal ik het huisje heb bezocht. Aantal grote toiletbezoekjes, de teller staat bij mij op ongeveer 1050 waar het bij een gezond mens ongeveer iets van een 105 toilet visites zijn, gerekend aan een gemiddelde van anderhalf keer per dag.

Mijn record was 25 x op één dag! Mijn waterverbruik, 1050 x 6 liter = 6300 liter. Een gezond iemand komt toe met 1/10, namelijk 630 liter water. De rollen toiletpapier zijn ook niet aan te dragen. Neen, ze brengen ze nog niet naar hier per pallet maar reken hier ook maar een tienvoudig verbruik.

De langste wasdraad, voorzien van drogende onderbroeken vind je ook bij ons.

Sponsors welkom!

Lees verder: 64 procent bestraald

Reacties

Populaire posts van deze blog

De dag van mijn echografie onderzoek

Na mijn ingreep

Operatie