Ode aan mijn mantelzorgster

Thanks Patricia!

Geplaatst door Jos za, november 07, 2015 16:49:34

Patricia, echtgenote, beste vriendin en toeverlaat. Moeder van mijn kinderen en oma van mijn kleinkinderen. Zij is degene die steeds aan mijn zijde stond en er nog steeds staat, ze vecht als het ware mee in de vuurlinie van onze gezamenlijke vijand. Gezamenlijk, ja, daar ook de partner van een patiënt slachtoffer is! Kanker krijg je niet alleen, maar met zijn tweeën!

Wanneer ik het lastig heb,

kan ik steeds een beroep op haar doen,

niets is haar teveel tijdens mijn behandelingen.

Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat er voordien ook niet te klagen viel.

Ook voor mijn ziekte werd ik gepamperd maar nu is er dat zwaard van Damocles dat constant boven onze hoofden hangt, een dreiging die ons beiden treft.

Ook voor Patricia is het een harde noot om kraken! Ik heb geluk met zo een mantelzorgster, vele patiënten hebben dit geluk niet, denk aan diegene die het alleen moeten klaren, dat is pas hard.

 

Louke,

Merci voor alles wat je reeds voor me gedaan hebt,

Jos

 

Lees verder: vechten tegen kanker

Reacties

Populaire posts van deze blog

Na mijn ingreep

De dag van mijn echografie onderzoek

Operatie