Nabestraling

Geplaatst door Jos do, oktober 29, 2015 20:12:44

Het is nu donderdagmorgen en ik voel dat bewegen me steeds moeilijker valt, met vooral vandaag rug- en endeldarm pijn. Ben ook snel buiten adem, moe en ik slaap veel.

Kwart na twaalf, we openen de portieren van onze Berlingo en stappen in. Man, man, zitten, dat doet pijn, mijn achterste is reeds goed bestraald de voorbije dagen. Ik vraag Patricia of zij wil rijden maar besluit alsnog deze rit zelf te rijden. Ik heb elke rit naar Aalst reeds zelf gereden en Patricia vindt dit meer dan oké. Tijdens de ganse rit hoop ik geen diarree aanval te krijgen – vermits er reeds twee dagen weinig stoelgang is. Morgen nog één maal radiotherapie en mijn vierde week zit erop.

 

Met nog twee wachtenden voor mij mochten we eerst even bij Anneleen, onze diëtiste alvorens ik mijn portie radioactieve straling kreeg. Anneleen vond me er moe uitzien, ik bevestigde haar dat ik me ook zo voel. Patricia vernoemde ook mijn voorbije nacht die allesbehalve zalvend was. Voor het overiverrassingen, voeding blijven aanpassen naargelang de stoelgang.

Terug in wachtzaal zeven moest ik nog even geduld hebben tot ik mijn naam hoorde afroepen ‘Mr. V…’. Gehuld in mijn witte badjas gaf ik mijn beurtenkaartje aan de verpleegster achter de balie zodat ze mijn uren voor volgende week kon invullen. Ik zei haar dat het tevens mijn laatste week was waarop ze repliceerde ’normaal zijn het achtentwintig dagen’. De drie extra dagen bleken nabestraling te zijn – gericht op vooral de tumor die ik niet meer heb!

Hier werd ik nu opstandig van, ik zei dat ik het op vijf weken hou – afspraak is afspraak! Ik zal het respectievelijk maandag en dinsdag bespreken met dokter Serry en dokter Bral. Ondertussen reeds thuis en liggend op mijn sofa ben ik toe aan een dutje, ben zeer moe maar geraak niet in slaap. Dan maar even mijn bed geprobeerd en daar lukt het me na een klein uurtje.

Omstreeks half acht tijdens mijn warme maaltijd – out of the blue – diarree. De rest mogen jullie er bij fantaseren maar ik ben het ondertussen meer dan beu!

Lees verder: Chemo infuser loopt niet

Reacties

Populaire posts van deze blog

De dag van mijn echografie onderzoek

Na mijn ingreep

Operatie