Lachende koffiekoeken

Geplaatst door Jos wo, november 04, 2015 22:00:00

Nippend aan onze verse kopjes Senseo koffie lachen er twee lekker uitziende koffiekoeken onze richting uit, we lachen even terug en krijgen beiden een moorddadige uitdrukking op ons gezicht.

Die twee bruingebakken lekkernijen zullen niet ontsnappen zoals al die anderen in de bakkersvitrine. Voor de lachertjes het goed beseffen zitten ze tussen de tanden van deze twee omnivoren. Patricia gaat voor de chocolade en ik voor de rozijnenkoek. Onze dodelijke blik verdwijnt en maakt plaats voor een voldane grimas.

Sinds de bestralingen trakteren we ons bij thuiskomst op elk een boterkoek. Dit ritueel zal eindigen na mijn laatste bestraling volgende week donderdag. Alhoewel, het is misschien beter om over een traditie te praten want tradities zijn er om in ere gehouden te worden. Sorry gewicht!

Geluksgetal vier, want zoveel pogingen waren er nodig om mij correct uitgelijnd te krijgen onder de bestraling machine. Vroeger, als kind was mijn geluksgetal zeven! Maar best dat ze onderhevig zijn aan verandering want een straalbeurtje zou wel lang duren als men zeven maal opnieuw zou gepositioneerd worden.

Vandaag was dus mijn drieëntwintigste maal en dus nog vijf te gaan. Mijn poepeke zal blij zijn als we vijf beurten verder zijn. Laatste radiotherapie beurt zou dan plaatsvinden op donderdag 12 november, 2015, volgende donderdag dus.

Foto: Jos verlaat het ziekenhuis Onze lieve vrouw te Aalst na een bestralingsbeurt.

Ook heb ik een harige -zwarte- tong van de chemotherapie, buiten stomatitis, beschadigde droge lippen, meer last van eczeem en wat psoriasis was het gedruppel van de voorbije drie weken durende cytostatica best te verdragen. Het moe zijn betert sinds de chemo is gestopt, nu bijna tien dagen.

Net een telefoongesprek beëindigd met mijn schoonbroer Marcel en het was weer zover, krampen en alle moeite van de wereld om op tijd het toilet te halen. Spurten is er in deze niet bij daar hardlopen gelijk staat aan vers ondergoed.

Lees verder Kakafonie

Reacties

Populaire posts van deze blog

De dag van mijn echografie onderzoek

Na mijn ingreep

Operatie